Wednesday 10 February 2010

2010.02.10 - B.B.B.B.B!

Brightoni Beszámoló Blasta és Babi Billentyűzetéből

Kezdésnek egy fotó azoknak, akik esetleg eddig nem tudták mi látható a blogunk fejlécében:

[caption id="" align="aligncenter" width="600" caption="Brighton Pier"]Brighton Pier[/caption]

Szervusztok!

Mint azt a minap írtam, beszámoló várható a Brightoni kiruccanásunkról. Pár szót azért ejtenék elöljáróban.

Négy hónapja vagyunk itt, és az eredeti tervünket, miszerint Brightonban próbálunk szerencsét az indulásunk előtt 1 hónappal változtattuk Londonra. Addig hónapokig csak B-on lógtunk, néztük a fotókat, próbáltuk keresni a lehetőségeket. Sajnos otthonról nem sok sikerrel jártunk, lévén nem találtunk senkit, illetve csak nagyon-nagyon távoli ismerősök révén, akikkel fel tudtuk volna venni a kapcsolatot. Szóval a több-jobb munkalehetőség, a több ismerős-most már barát miatt Londont választottuk. Nem mondanám azt, hogy megbántuk a változtatásunkat, mert igen hamar elég korrekt életet sikerült itt elkezdenünk. Nem állítom, hogy jobban élünk mint otthon, de nem élünk rosszabbul, nem érezzük magunkat idegennek, nem kell úgy igazán meghúznunk magunkat, pedig egy elég drága környéken találtunk munkát és lakást.

Brighton-t eddig csak mint egy messzi álmot, egy lehetséges -és mióta Muswell Hill-be költöztünk, egyre halványabb- reményt kezeltük. Nem tudtuk milyen, nem tudtuk elképzelni milyen ott az élet, mennyire nagy-kicsi, mennyire romantikus/festői/egyszerű/szürke/unalmas/stb.

Mostanáig.

A tegnapi utazásunk nagyon jól sikerült. Reggel 6-kor keltünk, hogy elérjük a 8:00 órakor Victoria Station-ről induló buszunkat. Ez a busz 2 óra 10 perc alatt járja meg az uta Brightonba, közben egy rövid időre megáll a Gatwick reptéren. Az út nagyon kellemes volt, bár kicsit untam, hogy 1 órán keresztül jöttünk ki Londonból. Mondtam már milyen kurva nagy ez a város? Hát az.

Szóval miután felértünk az autópályára már élvezetesebb volt az út, az Angol tájat most láttam úgy igazán először, miközben Babi az alvás kiegészítését töltötte mellettem. Aztán megérkeztünk Brightonba, a buszpályaudvar közvetlenül a tengerpart mellett van, 50 méterre a Pier-től.

Út közben még sütött a nap, de mikor közeledtünk a parthoz, már beborult és B-ban már elég komoly hideg várt, nap nélkül. Segond, irány A STÉG (azaz a Brighton Pier). Én enyhén elérzékenyültem mikor felmentünk arra a hatalmas stégre, amiről hónapok óta álmodoztunk. Komoly élmény volt.

Itt elfotózkodtunk egy órát, bár a nap csak nem akart előbújni. Aztán elindultunk a tengerparton, nyugatnak. A sétány hatalmas, hosszú és széles, nekem ez nagyon tetszik, Babinak akkor még nem tetszett annyira. Aztán beültünk egy kávézóba pisilni és melegedni, majd tovább indultunk. Egy jó 1,5 órát sétálhattunk, mikor kisütött a nap, bár csak átmenetileg tisztult ki az idő. Néha beborult, néha kisütött, de ez a kis nap azért elég volt ahhoz, hogy egyrészt: ilyenkor ezerrel elkezdjünk fotózni, másrészt: a kedvünk sokkal jobb legyen.

Aztán visszaindultunk keletnek a parttól olyan 100 méterre lévő és vele párhuzamos főutcán. A főutca nagyon helyes volt, majdnem minden olyan üzletet megtalátunk rajta amiket itt Londonban szeretünk és fontosnak tartunk, viszont -és ez a fő lényeg- ITT MINDEN SÉTA TÁVOLSÁGBAN VAN, nem kell metrózni!!! Szóval nagyon tetszett, még a helyi PLÁZA is igazán szépnek mondható!!!! :D

A főutcáról pedig sok kis szűk utcácska nyílik, amiken kis helyes boltok találhatók. Tényleg nagyon frankó a város centruma, pedig attól tartottunk, hogy túl nyugis, túl üres lesz (leszámítva a partot).

A főutcáról a Royal Pavilon-hoz mentünk, ami egy szép (szerintünk Török építészeti stílusjegyekkel teletűzdelt) épület, szintén B. központjában. Fotózkodás, majd irány vissza a part, mert már jó ideje egybefüggően sütött a nap.

A stégen ettünk-ittunk egyet, majd következett a nap fénypontja, a Brighton-i naplemente amit a tenger felől érkező millió seregély együttes "tánccal" kísért. Itt néztük végig tátott szájjal, elalélva az eseményt a fél 6 körüli indulásunkig, ugyanis 6-kor indult a buszunk haza.

Reggel 10-től este 6-ig, két fényképezőgéppel összesen 520! darab fotót készítettünk. Ne vessetek meg nagyon, kérlek!!! :)))

Az alábbi fotók csak a rólunk készült képek válogatása, holnap-holnapután jelentkezem pár fotóval, melyeken már nem fogunk szerepelni.

Konklúzió:

Brighton félmillió lakossal bír (mióta összeolvadt Hove-val), egy nagyon kis kellemes város. Én imádom, hogy látni lehet a stégről majdnem mindkét végét, nem olyan elb*szott nagy mint London, még Pesttől is jóval kisebb. Bringával elejétől a végéig szerintem fél óra alatt meglehet tenni az utat. A part nagyon tetszik, egyszerűen imádom, hogy a tengerparton van egy város, ahol LAKNI is lehet és nem csak nyaralni. :)

Röviden: nagyon tetszett, alig várjuk, hogy munkát találjunk és itt hagyjuk ezt a metropoliszt.

Úgy hisszük, megérne egy próbát.

(na nem mintha utálnám Londont, nagyon is élvezem, de egy tengerparti kisváros mégiscsak... szóval értitek :D)

1 comment:

1. a 33-as a legjobb! színek garmadája. Bláz! neked mániád az ugrálás? :)

ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.